Medlemmer i ekspertgruppen
-
Sølvi LillejordLeder
Sølvi Lillejord er professor i pedagogikk, fagdirektør for lektorprogrammet ved Universitetet i Bergen og Honorary Research Fellow, Department of Education, Oxford University. Tidligere Direktør for Kunnskapssenter for utdanning, Leder, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO, og Institutt for utdanning og helse, UiB. Gjesteforskeropphold ved University of North Carolina, Chapel Hill og Stanford University. Hun har etablert forskergrupper, ledet et nasjonalt program for skoleledere og en regional forskerskole (WNGER). I 15 år hadde hun finansiering for å bygge forskningskapasitet ved 7 universiteter i det sørlige Afrika. Hun har jevnlig presentert på internasjonale konferanser (AERA, EARLI, ISCAR, ECER, ICSEI), publisert internasjonalt, hatt 200+ keynotes og foredrag og deltatt i internasjonale ekspertgrupper.
-
Svein-Erik FjeldMedlem
Svein-Erik Fjeld har mange års praksis fra den videregående skolen i Hordaland, blant annet som lektor/lærer, studieinspektør, rektor og opplæringsdirektør. Han arbeider i dag m.a. som veileder i både Utdanningsdirektoratets og Kulturskolerådets veilederkorps. Han har i flere år også arbeidet for Utdanningsdirektoratet i forbindelse med satsingen Ungdomstrinn i utvikling, Veilederkorpset, rektorskolen, FYR osv. Fjeld har i hele sin tid i skoleverket på ulike måter engasjert seg i skoleutviklingsarbeid – også i internasjonale sammenhenger.
-
Helene OhmMedlem
Helene Ohm er direktør for oppvekst og utdanning i Stavanger kommune. Ohm har erfaring fra Ekspertutvalg for kommunereformen som vurderte en kommunereform og en fremtidig kommunestruktur.
-
Lars Arild MyhrMedlem
Lars Arild Myhr er høgskolelektor i pedagogikk og assisterende senterleder ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning ved Høgskolen i Innlandet. Myhr underviser ved Rektorutdanningen ved OsloMet og er prosjektleder ved regionale FoU-prosjekter i Hedmark, Finnmark og Viken. Myhr arbeider særlig med fagområdene forbedringsarbeid i barnehage og skole, kompetanseutvikling, utdanningsledelse, læringsmiljø og inkludering.
-
Lasse Skogvold IsaksenMedlem
Lasse Skogvold Isaksen er førsteamanuensis ved Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap, NTNU.
-
Ann Kristin BolstadMedlem
Ann Kristin Bolstad er kommunalsjef oppvekst i Vaksdal Kommune. Bolstad er utdannet adjunkt, og har senere tatt videreutdanning i IKT for læring og skoleledelse. Hun har erfaring som lærer, rektor, pedagogisk koordinator og skolefaglig rådgiver.
-
Torbjørn LundMedlem
Torbjørn Lund er pedagog og arbeider ved institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved universitetet i Tromsø, Norges arktiske universitet. Hans forskningsinteresse er skoleutvikling og vurdering og han har ledet flere skoleutviklingsprosjekter med skoler i nettverk landet rundt. Han har også skrevet nasjonale og internasjonale artikler innenfor feltet aksjonsforskning med fokus på nettverk som utviklingsstrategi. Lund har de senere årene arbeidet sammen med forskere ved Arbeidsforskningsinstituttet/OsloMet i prosjektet Et lag rundt eleven. Han har også vært engasjert i utvikling av kompetansepakker i forbindelse med Fagfornyelsen.