Statens servicesenter i Engerdal (SSiE)
Felles sentralbord- og kundesenter for statlege verksemder.
Statens servicesenter i Engerdal (SSiE), ble etablert i 2005/2006 som et felles sentralbord- og kundesenter for statlige virksomheter.
SSIE er en egen seksjon under avdeling for Kommunikasjon og HR (KH) i Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon (DSS), med kontorlokaler i kommunehuset i Engerdal kommune, Innlandet fylke.
SSIE har 20 ansatte – en seksjonssjef og 19 kundebehandlere. Alle kundebehandlerne har lang erfaring fra sentralbord-/kundesentertjenester.
Alle kundene får en egen kontaktperson i SSiE som holder tett kontakt og gir oppfølging ved behov.
Kundebehandlerne møter innringer som kundens representant og har alle nødvendige opplysninger for å veilede eller sette over til rett mottaker.
Svarprosenten i ordinær drift ligger på ca. 80 % innen 20 sekunder.
Oppetidsgaranti på 99,7 %.
Minimum ett statusmøte med den enkelte kunde i året og årlig kundeforum for alle kunder, med hensikt å videreutvikle tjenestene etter kundens ønske og behov.
Statens servicesenter i Engerdal (SSiE) betener 31 statlege verksemder.
Både små og store kundar ser mange fordelar med å bruke SSiE som sentralbord eller kundesenter.
- Arbeidstilsynet
- Departementene
- Digitaliseringsdirektoratet
- Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse
- Direktoratet for medisinske produkter
- Direktoratet for strålevern og atomsikkerhet
- Finanstilsynet
- Helsedirektoratet
- Helse Sør-Øst
- Husbanken
- IMDI – Integrerings- og mangfoldsdirektoratet
- KORO – Kunst i offentlige rom
- Kulturdirektoratet
- Kulturminnefondet
- Nasjonalt klageorgan for helsetjenesten
- NAV – Arbeids- og velferdsdirektoratet
- NORAD
- Sivilrettsforvaltningen
- Statens pensjonskasse
- Statsbygg
- Statsforvalteren i Agder
- Statsforvalteren i Innlandet
- Statsforvalteren i Møre og Romsdal
- Statsforvalteren i Nordland
- Statsforvalteren i Oslo og Viken
- Statsforvalteren i Rogaland
- Statsforvalteren i Troms og Finnmark
- Statsforvalteren i Trøndelag
- Statsforvalteren i Vestfold og Telemark
- Statsforvalteren i Vestland
- Statsforvalternes Fellestjenester
NORMAL DRIFT
Ta gjerne kontakt hvis du har spørsmål
Frank Willy Lie Bråten, seksjonssjef
- Frank-Willy-Lie.Braten@dss.dep.no
- 62 45 86 80
- 918 322 87
Bli kunde
Få skreddersydde løsninger etter behov
SSiE tilbyr sentralbord- og kundesentertjenester til statlige virksomheter, og leverer skreddersydde løsninger etter kundenes behov. Kundene får avlastning i krise- eller andre ekstraordinære situasjoner.
De fleste statlige virksomheter som er en del av statsforvaltningen, kan bli kunde av SSiE på en rask og sikker måte. Vi deler opp prosessen med å bli kunde hos oss i tre faser:
Aktuelle kunder som vil vite mer om hva vi kan levere av tjenester tar kontakt med oss. Sammen vurderer vi behov og ser på ulike løsninger som kan passe for kunden. Underleverandører på data og telefoni hos begge parter er med i prosessen for å planlegge en sikker overgang. Kunden får et godt innblikk i hvordan SSiE leverer tjenesten både teknisk og operativ, med tanke på kvalitet, garantier og estimert kostnad basert på antall ansatte og anrop til sentralbordet. Om ønskelig, kan kunden få referanser fra nåværende kunder.
Når kunden ønsker å gå videre utarbeider vi sammen en tidsplan for overtakelse av tjenesten med plan for nødvendige aktiviteter frem til overtakelsesdato. SSiE vil sammen med DSS’ kontraktsforvalter sende ut kontrakter med databehandleravtale som er klargjort for signering.
Når kunden har godkjent tilbudet får kunden tildelt to egne kundekontakter fra SSiE. Sammen med kunden bygger vi opp en katalog som inneholder nødvendige kunnskap og informasjon for å levere tjenesten. I starten overlapper vi gjerne med de som leverer tjenesten i dag. Dette kan gjøres både fysisk og via digitale kanaler.
Sammen finner vi kostnadsparende løsninger som er med å effektivisere din virksomhet.
Vi levde på dispensasjon i flere år for å slippe å bli sentralisert, det var en ubegrunnet frykt. SSiE gjør en fantastisk jobb og vi har et nært og svært godt samarbeid.
Cate Pihlmann, rådgiver Fylkesmannen i Agder
Vi er meget fornøyd. Vi vil gjerne anbefale SSiE til andre.
Geir Andre Olsen, seksjonssjef Arbeids- og velferdsdirektoratet
SSiE har i en årrekke gitt oss sentralbordtjenester av høy kvalitet. De er alltid oppdatert, og har god kjennskap til hva som skjer i virksomheten vår.
Bjørn Arne Smestad, saksbehandler Statens Pensjonskasse
Frank W. Lie Bråten
Seksjonssjef, Statens Servicesenter i Engerdal